środa, 2 września 2015

Kokosowo- żurawinowe ciasteczka

Hello


Z racji tego, że kupiłam dzisiaj nową książkę z przepisami na ciasteczka, musialam wypróbować jakiś przepis. Padło na ciasteczka z kokosem i żurawiną.
Wyszły pyszne i żałuję, że zrobiłam tylko z połowy porcji.
Przepis jest banalnie prosty. I nawet ktoś, kto nie jest szczególnie utalentowany, powinien sobie poradzić.


Składniki na dużą porcję:
225g miękkiego, niesolonego masła
140g cukru kryształowego
1 żółtko
2 łyżeczki ekstraktu z wanili
280g mąki pszennej
Szczypta soli
40g wiórków kokosowych
60g suszonej żurawiny


Rozgrzewamy piekarnik do 190 stopni. Przygotowujemy blachę. 

Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy żółtko i ekstrakt wanilii. Mieszamy dalej. Powoli dodajemy przesianą mąkę i sól. I w tym momencie ja już zaczęłam wszystko zagniatać ręcznie. Dodajemy wiórki i żurawinę. Łączymy wszystko dokładnie i układamy na blaszcze. Ja robiłam tak, że kawałeczek, o nieokreślonym kształcie, rozpłaszczałam już na papierze, ale jeśli ktoś lubi to może zrobić kuleczki i te rozpłaszczyć. Ciastka będą wtedy równe i bardziej eleganckie.


Pieczemy przez około 15 minut lub do koloru, który nas najbardziej satysfakcjonuje. U mnie są ciemnozłote, bo takie lubimy najbardziej.
Po upieczeniu zostawiamy na chwilę na blaszce, a potem wyjmujemy i studzimy na kratce.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.